5 krokov ako si vytvoriť zvyk dennej vďačnosti

Autor: Michal Hrehuš 17.02.2020 0 Komentárov 891 videní

V tomto článku ti dám krok za krokom návod ako si môžeš vytvoriť pevný zvyk dennej vďačnosti. A ukážem ti, čo ti v tom pomôže.

Predtým však…

Prečo je to také dôležité?

Prečo sa vďačnosť spomínala vo filme Tajomstvo a hovorí o nej snáď každý rečník na seminároch a v knihách?

Vedel by som ti tu napísať veľa dôvodov, no tento sa chápe najľahšie…

Predstav si človeka, ktorý má všetko, čo chce (a nemyslím tým len materiálne veci), no je naštvaný na celý svet… aj tak by sa cítil zle.

Vďačnosť nám pomáha užívať si každý deň. Uvedomovať si, čo máme a skutočne to prežívať. Vďačnosť buduje pokoru a drží ťa na správnom mieste.

Návod na vďačnosť 

1. Rozhodni sa, kedy…

Kedy si chceš uvedomovať (písať), za čo si vďačný. Ja odporúčam hneď ráno ako jedna z prvých vecí. Ráno sa ešte veľa vecí neudialo, ja viem. O to ide. 🙂

Zároveň je to čas, kedy je myseľ ešte pomerne čistá, a spôsob, akým začneš deň, má obrovský vplyv na priebeh celého dňa.

2. Čo bude tvoj spúšťač

Niektorí ľudia idú na WC vždy pred cestou. Cesta je pre nich spúšťač, ktorý im automaticky povie: „Potrebuješ si odskočiť.“

Takýto spúšťač potrebuješ aj ty. Niečo, čo bude pre teba signálom: „Teraz je čas na vďačnosť.“

Môže to byť hneď potom ako si umyješ zuby. Alebo pohľad na jedálenský stôl, či moment, keď sa oblečieš.

3. Minimálna akcia

Začni v malom. Prosím, ak nedodržíš nič iné, dodrž toto. Nechci po sebe hneď 10 konkrétnych vecí, za ktoré si vďačný. 1 konkrétna vec na začiatku úplne stačí.

Mnoho ľudí si o sebe myslí, že nemajú vytrvalosť, prípadne majú skúsenosť, že nedodržia to, čo si povedia, že budú robiť. Určite máš také skúsenosti aj ty.

Preto…

Na začiatku nám ide o to, aby si preprogramoval toto svoje zmýšľanie a nabral sebavedomie, že to, čo si zaumieniš, spravíš. Keď si to natrénuješ na drobnej jednoduchej veci, ľahko to premietneš aj na väčšie veci.

Preto, začni 1 konkrétnou vecou a všetko navyše je bonus.

4. Odmena

Pozor! Nechcem, aby si robil niečo len kvôli odmene. Čo mám na mysli, je, aby si sa pochválil, keď vykonáš svoj nový zvyk vďačnosti. Zaslúžiš si svoje uznanie. Maj zo seba dobrý pocit.

5. Niečo, čo ti pomôže

Najnovšie výskumy ukazujú, že vytvoriť si zvyk trvá v priemere 66 dní (Prosím, zabudni na 21 dní. Väčšinou to ani z ďaleka nestačí.). Potrebuješ teda niečo, čo ti pomôže vytrvať.

No a s tým ti pomôže denník 101 dní vďačnosti. Každý deň v ňom nájdeš priestor na dennú vďačnosť a zároveň aj večerné zhodnotenie. Celé ti to nezaberie viac ako 5 minút (pravidlo minimálnej akcie). Máš tam priestor na nastavenie odmeny za svoju vytrvalosť a méty, ktoré ti cestu za vďačnosťou spríjemnia.

Keď k denníku pridáš tieto pravidlá, o 2-3 mesiace sa vďačnosť stane súčasťou tvojho života. A tým sa zmení celý tvoj pohľad na seba a na príležitosti navôkol.

Takže, poďme si to zhrnúť…

  1. Rozhodni sa, kedy…
  2. Urči si spúšťač
  3. Pravidlo minimálnej akcie.
  4. Odmena
  5. A niečo, čo ti pomôže vytvoriť si zvyk každodennej vďačnosti.

Na záver: Ak ste našli v tomto článku niečo hodnotné pre vás alebo vás v niečom inšpiroval, podporte nás zdieľaním. Je to najlepší spôsob, ako podporiť kvalitný obsah. Vy rozhodujete o tom, čo letí. ↓

O autorovi: Michal Hrehuš

Michal Hrehuš

Podporujem ľudí v tom, aby robili to, čo milujú, boli bohatí a šťastní.

Som autorom prvých motivačných kalendárov a spoluautor Motivačného diára. Založil som I Can Academy, stránku Myslím pozitívne - oficiálny blog Veselých vecí na Facebooku a Myšlienku dňa.

Pozrite si všetky články od Michal Hrehuš

Komentárov

wonderful comments!