Čo ak mám negatívneho partnera

Autor: Michal Hrehuš 07.05.2020 0 Komentárov 2897 videní

Som presvedčený, že vzťahy sú z jednou oblastí, ktoré majú silu rozhodiť všetky oblasti života, ak nie sú v poriadku.

Poznáte tú situáciu, keď pracujete na sebe, udržujete sa v dobrých emóciách a keď sa porozprávate so svojim partnerom dá vás emočne dole? 

Prečo tomu tak je?

Nemyslím teraz toho partnera, ale vás.

Prečo vôbec idete emočne dole?

Zamysleli ste sa nad tým niekedy?

Pretože sme zvyknutí nechať sa ovplyvňovať okolím a nechať sa pohltiť negatívnymi situáciami. Tie môžu vyústiť občas do hnevu. Hnev však môžeme zachytiť a zastaviť, a to na vedomej úrovni.

Máme totiž možnosť prijať alebo odmietnuť akúkoľvek myšlienku. Aj myšlienku, ktorá nás inokedy vie nahnevať. 

Keď sa vás nabudúce niečo dotkne, zastavte a popremýšľajte..

Čo robíte, čo urobíte s informáciou hnevu? Túto informáciu môžete, ale aj nemusíte akceptovať. Tak isto sa s touto informáciou môžete, ale aj nemusíte emočne stotožniť. 

Trénujte si vďaka tomu nadhľad nad tým, čo sa vonku deje. Trénujte schopnosť rozhodnúť sa, ako chcete reagovať na akýkoľvek podnet. Či už je to niečo negatívne, alebo pozitívne.

Len vy rozhodujete o tom, ako budete reagovať. 

Vždy sa môžete rozhodnúť, ako chcete myslieť, ako sa chcete cítiť a ako chcete konať.

Začnite túto schopnosť využívať oveľa častejšie a oveľa skôr, ako inokedy. 

Máte niekoľko možností, ako sa v takejto situácii zachovať:

  1. Neschovávajte sa, ale konfrontuje nepríjemnú situáciu so svojim partnerom so zámerom porozumieť mu a nájsť riešenie. Nedá sa, aby ste vy zmenili všetko a mysleli si, že sa všetko na dobré obráti. Je to síce možné, ale je to veľmi zdĺhavá cesta. Pamätajte. Ste v tom obaja.
  2. Hovorte o svojich pocitoch a o tom, čo vás zraňuje. Je to veľmi prospešné, liečivé a veľa sa z toho vo vzťahoch naučíte. 
  3. Starajte sa o seba a prevezmite zodpovednosť za to, čo robíte, a za to, aby ste sa udržali v takej energii, v takých myšlienkach a naladení, že vás len tak nikto a nič neraní.
  4. Vytvorte si ranný rituál, ktorý vás hneď zrána dobre naladí. Môžete začať napr. meditovať. Vytvorte si akýkoľvek rituál, ktorý vám ráno zresetuje emócie a idete do nového dňa s takým nastavením mysle, aký vy chcete mať.
  5. Nemusíte z vášho života odsunúť negatívnych ľudí. To vám radiť ani nebudem. Čo vám však poradím je, aby ste sa začali viac stretávať s inšpirujúcimi ľuďmi. Takí, ktorí vám dávajú výzvy, aby ste zistili, že sa vo vás skrýva oveľa viac, ako si myslíte. Trávte sa takýmito inšpirujúcimi ľuďmi 80% času a s tými negatívnymi 10-20%. Buďte vzorom aj pre ľudí, ktorí vás inšpirujú, ale aj pre tých, ktorí vás svojimi myšlienkami dávajú dole. 

Inšpirujte negatívnych ľudí tým, že sa dá žiť aj inak a funguje vám to. Jedine vtedy začnú meniť svoje vlastné vnútorné presvedčenie.

Nemusíte sa identifikovať s tým, čo sa deje vonku. Uvedomte si jednu veľmi dôležitú vec. Iba vy máte pod kontrolou svoje myšlienky. 

Nenechajte sa prevalcovať touto situáciou. Uvedomte si svoju vlastnú jedinečnosť a to, že máte pod kontrolou svoju myseľ, aj keď ju ešte neviete vždy kontrolovať.

Ak akceptujete svoje schopnosti – prijať a odmietnuť myšlienky, bude sa vám oveľa ľahšie žiť a zvládať akýchkoľvek ľudí, bez ohľadu na to, či vás budú podporovať, alebo nie.

Buďte vy svojim najväčším podporovateľom.

Na záver: Ak ste našli v tomto článku niečo hodnotné pre vás alebo vás v niečom inšpiroval, podporte nás zdieľaním. Je to najlepší spôsob, ako podporiť kvalitný obsah. Vy rozhodujete o tom, čo letí. ↓

O autorovi: Michal Hrehuš

Michal Hrehuš

Podporujem ľudí v tom, aby robili to, čo milujú, boli bohatí a šťastní.

Som autorom prvých motivačných kalendárov a spoluautor Motivačného diára. Založil som I Can Academy, stránku Myslím pozitívne - oficiálny blog Veselých vecí na Facebooku a Myšlienku dňa.

Pozrite si všetky články od Michal Hrehuš

Komentárov

wonderful comments!