5 lekcií: Ako ti GDPR môže pomôcť v osobnom rozvoji

Autor: Michal Hrehuš 21.05.2018 0 Komentárov 2120 videní

Tiež ťa už otravuje celá tá situácia okolo GDPR?

Mám na mysli všetky tie správy a žiadosti o opätovný súhlas so zasielaním emailov, prípadne fakt, že musíš nejaké GDPR vôbec riešiť…

Niekomu sa môže zdať, že sa svet tam vonku zbláznil. 🙂 To už posúď sám…

My sme tu komunita ľudí, ktorí myslia pozitívne. Je ľahké myslieť pozitívne, keď ide všetko hladko. Skutočne sa však ukáže, či myslíš pozitívne, alebo nie, až vtedy, keď príde nejaká skúška – ako teraz.

Aké lekcie sa skrývajú v GDPR pre náš osobný rast?

1. Postoj

V každej situácii môžeš zaujať buď rolu obete alebo prevziať za seba zodpovednosť. Môžeš nechať okolnosti, aby kontrolovali teba, alebo ty budeš riadiť to, ako sa cítiš, a na čo myslíš, bez ohľadu na veci tam vonku. Napríklad…

Firma Virgin Holidays je v situácii, keď môže stratiť kontakt (kvôli novým pravidlám spracovania údajov) na 1,5 milióna ľudí. Opakujem, jeden a pol milióna!

Podľa nich je to však dobré, pretože je lepšie získať kontakty na nových ľudí, ako snažiť sa zaujať niekoho, kto už nemá záujem o ich služby.

To je skvelý postoj. Nebuď obeť a nájdi niečo dobré v každej situácii!

2. Poctivosť

Keď som si prvýkrát povedal, že začnem ľuďom posielať každý deň jeden inšpirujúci citát, zvažoval som, ako mám budovať databázu emailov.

Mohol som to urobiť jednoduchším spôsobom: len tak posielať správy každému, kto mi dal email, koho som poznal, alebo si dokonca kúpiť nič netušiace kontakty. Našťastie som sa nerozhodol pre jednoduchú cestu, ale pre ťažšiu, no správu možnosť a vyžadoval som dvojitý súhlas.

Keď si máš možnosť vybrať medzi tým, čo je jednoduché a tým, čo je správne, zvoľ si poctivosť a rob veci tak, ako cítiš že by sa mali robiť. V budúcnosti sa ti to vráti.

3. Vzťahy

Dbaj na dobré vzťahy. Nielen doma, ale aj v práci, so zákazníkmi, s odberateľmi, s konkurentmi, s kontaktmi v emailovej databáze…

Dodrž, čo sľúbiš a nezneužívaj to, že niekoho poznáš. Buduje to dôveru, sympatie, priateľstvo. Keď píšem email do našej Myšlienky dňa, vždy sa cítim, akoby som písal kamarátovi, a preto, keď už niečo napíšem, je to len to najlepšie.

4. Trendy

Vieš o tom, že počas veľkej finančnej krízy v tridsiatych rokoch sa mnoho ľudí stalo milionármi? Som si istý, že rovnako to bolo aj počas „krízy“ pred desiatimi rokmi.

Keď budeš hľadať vo všetkom to najlepšie, uvidíš príležitosti v každej situácii. To, že mnoho firiem musí teraz investovať do zmien v súvislosti s ochranou údajov prinesie hojnosť tým, ktorí im vedia pomôcť, robia kurzy, webináre, školenia… Keď sleduješ trendy, vieš si včas vybrať, na ktorej strane budeš.

5. Tvoja zodpovednosť

Všimni si, že zákony sú často stavané tak, aby zdanlivo ochraňovali slabých. Rovnako je to aj teraz s GDPR, ktoré má zaručiť bezpečnosť osobných údajov. Na jednej strane chráni, na druhej strane do istej miery zbavuje zodpovednosti za seba a komu dávam svoje údaje.

Piata lekcia je: Preber zodpovednosť za seba, za to, čo robíš, za to, komu dávaš svoje údaje, za to, čo hovoríš… Nerob to, za čo by si sa hanbil, keby sa dostalo na verejnosť. Nehovor to, čo by si nechcel, aby počul celý svet a nedávaj z ruky údaje, ktoré nechceš, aby niekto o tebe vedel.

Staneš sa tak pánom svojho sveta, určíš si vlastné pravidlá a nebude mať na teba vplyv to, čo sa deje tam vonku. A o to ide v osobnom rozvoji – aby vonkajší svet nekontroloval náš vnútorný svet.

Čo my a ochrana osobných údajov podľa GDPR?

Som rád, že sa pýtaš. Napísal som tento článok, pretože, buď si sa prihlásil/a do Myšlienky dňa (cez spomínaný dvojitý súhlas), alebo ťa evidujeme ako nášho zákazníka, či už zo seminárov alebo máš doma niektorý z našich produktov a preto, ti na základe oprávneného záujmu občas pošleme tipy na ďalšie podobné veci v budúcnosti.

Podobne ako Virgin, ani pre nás nemá význam, aby sme mali kontakt na niekoho, kto nemá vôbec záujem o to, čo robíme. Ak teda nechceš už viac dostávať od nás emaily, odhlás sa teraz a už ti nič nebudeme posielať.

Ak sa rozhodneš zostať, budeme veľmi vďační. Z tvojej strany nie je potrebné spraviť nič a tvoje údaje sú u nás v bezpečí.

A o čo nám vlastne ide?
Ja osobne chcem, aby ľudia žili lepší, šťastnejší, prosperujúcejší a bohatší život, pretože aj ja chcem tak žiť. Verím, že je to možné, a na to, aby ktokoľvek mohol tak žiť, musí veľa ľudí naokolo tak žiť.

Chcem vidieť svet, v ktorom ľudia milujú, čo robia a tešia sa zo života, kde je to cítiť z toho, že ti pripravia vynikajúce jedlo, že sa k tebe úctivo správajú, že poskytujú perfektné produkty a služby, z ktorých cítiť dušu, a to všetko sa odzrkadlí aj v dobrých rodinných vzťahoch …

Verím, že takto vieme pozdvihnúť celú spoločnosť a bude to mať pozitívny dopad nielen na pracovný, ale aj osobný život, vzťahy, zdravie, aj prírodu – skrátka, na celkovú kvalitu života.

Toto je hlavný dôvod, prečo podporujeme osobný rast ľudí, prečo sme začali robiť semináre, prečo teraz vyrábame motivačné diáre, denníky a pripravujeme ďalšie vecí.

Aby sa niečo naozaj zmenilo, nesmieme zostať len pri slovách a myšlienkach. Rovnako dôležité ako pozitívne myslieť, je pozitívne konať. Zober si k srdcu a aplikuj 5 lekcií, ktoré som objavil v GDPR. Som si istý, že ti napadnú aj ďalšie. V každej situácii hľadaj niečo dobré a keď to nájdeš, aplikuj to.

Na záver: Ak ste našli v tomto článku niečo hodnotné pre vás alebo vás v niečom inšpiroval, podporte nás zdieľaním. Je to najlepší spôsob, ako podporiť kvalitný obsah. Vy rozhodujete o tom, čo letí. ↓

O autorovi: Michal Hrehuš

Michal Hrehuš

Podporujem ľudí v tom, aby robili to, čo milujú, boli bohatí a šťastní.

Som autorom prvých motivačných kalendárov a spoluautor Motivačného diára. Založil som I Can Academy, stránku Myslím pozitívne - oficiálny blog Veselých vecí na Facebooku a Myšlienku dňa.

Pozrite si všetky články od Michal Hrehuš

Komentárov

wonderful comments!