“Nestíham” je vírus

Autor: Michal Hrehuš 05.11.2013 0 Komentárov 3304 videní

Podľa štúdie, ktorú publikoval časopis British Medical Journal, stres v práci nepriaznivo vplýva na srdce a doslova podkopáva pohodu vo vašom domove. Rovnaká štúdia taktiež zistila, že stres v práci sa dá minimalizovať efektívnym riadením času – time managementom. Ako to však spraviť?

Možno to vidíte rovnako ako ja. Keď viem, že som “dnes” nič moc nespravil, som nervózny, nespokojný sám so sebou, moje sebavedomie trpí a čo ma mrzí, prejaví sa to aj na tom, ako jednám s ľuďmi, ktorých mám najradšej.

To, že nestíhate teda nemá vplyv len na vás. Má to vplyv na všetky vaše vzťahy.

Stíhaš? Si divný!

Pravda je taká, že 97 % z nás niekde chytili vírus mentálneho nastavenia, že sa musíme ponáhľať, inak s nami niečo nie je v poriadku. Inak sme leniví a mali by sme sa cítiť zle. Boli sme naprogramovaní tak, aby sme si mysleli, že nie je OK, keď sa na chvíľu zastavíme a nedaj Bože si dovolíme nič nerobiť. Skúste povedať v práci, že všetko v kľude stíhate a uvidíte, že vám s tým hneď “pomôžu”.

Aby sme toho nedostali ešte viac, naučili sme sa, že by sme mali radšej stále nestíhať. A keďže stále nestíhame, musíme sa viac ponáhľať. A čím viac sa ponáhľame, tým viac máme pocit, že nestíhame a preto sa ešte viac ponáhľame, až nakoniec zistíme, že si nestíhame ani užiť život.

Jediný spôsob, ako z toho von, je zastaviť sa v tom nestíhaní a uvedomiť si, že žijeme v hojnosti, že je dosť času, dosť príležitostí, dosť peňazí, že je dosť všetkého…

Prestaňte sa ponáhľať a nastavte najskôr pokoj a harmóniu vo svojom živote. To je prvý predpoklad k tomu, aby ste sa upokojili, začali stíhať a mohli si užívať svoj život.

S týmto radikálne novým myslením sa naučíte nielen stíhať, ale aj:

  • ako udržať rovnováhu medzi pracovným a osobným životom,
  • ako sa ubrániť stresu a vysporiadať sa s tlakom termínov,
  • ako zvládať zlodejov času,
  • ako efektívne zvládať úlohy, projekty a schôdzky včas a v pohode,
  • ako stanovovať ciele, ktoré skutočne motivujú k činnosti,
  • ako delegovať úlohy a právomocí,
  • ako si prakticky naplánovať deň a týždeň, aby ste stihli všetko dôležité

Všetkým týmto témam sa bude venovať Mark Dzirasa na celodennom seminári Osobná efektivita a time management …a konečne úplne jednoducho, 16. 11. v Bratislave. Pozývam vás objaviť svet, v ktorom stíhať a byť v pokoji je bežné a prirodzené. Bude to time management tak, ako ste ho ešte nikdy na bežných prednáškach nezažili.

timemanagement

O autorovi: Michal Hrehuš

Michal Hrehuš

Podporujem ľudí v tom, aby robili to, čo milujú, boli bohatí a šťastní.

Som autorom prvých motivačných kalendárov a spoluautor Motivačného diára. Založil som I Can Academy, stránku Myslím pozitívne - oficiálny blog Veselých vecí na Facebooku a Myšlienku dňa.

Pozrite si všetky články od Michal Hrehuš

Komentárov

wonderful comments!